Direct Publishing

Introduction

Starting from the brand site and recruiting site, we did a brand renewal for Direct Publishing Inc.

ダイレクト出版株式会社のブランドサイト、リクルートサイトを起点としたダイレクト出版のブランドリニューアルを行いました。

Internal Research

We interviewed staff from all departments including managerial level staff as well as several executives of Direct Publishing. The goal was to define and make visual the brand value, from the perspective of making the most efficient appeal of the Direct Publishing culture.

ダイレクト出版社内の各部門のスタッフ、マネージャー層とエグゼクティブ層に対する社員インタビューを実施。ダイレクト出版の「文化」を効果的に訴求することを念頭に置いた、ブランド価値の定義とその可視化を行いました。

Identity Design

The renewal of the Direct Publishing company identity started from motion design and expanded to logo design and color scheme design. Direct Publishing is a gathering of diverse individuals. The dynamism generated from this group of individuals is what makes the company unique, and we wanted to convey this energy in a diffusive motion design.

ダイレクト出版のカンパニーアイデンティティーのリニューアルはモーションデザインを起点としてロゴや色彩設計へと拡張しました。ダイレクト出版は主体性のある個性が集まった集団です。個々のダイナミズムが集団の特異性を産んでおり、その躍動感をモーションデザインを起点として拡散的に視覚化しました。

DP motionlogo

Rationality Based on Human-Centered Design

We deployed a multi-device framework and designed for improved usability across both the brand site and the recruiting site. Additionally we developed clear target profiles for end-users, customers and staff. From that we focussed on each group’s main needs, the journey through the sites and defined conversion points. After developing a new contents structure and revising the information provided, we integrated it into the design.

マルチディバイスに対応したフレームワークを採用し、ブランドサイトとリクルートサイトを横断したユーザービリティーの向上を計りました。
また、エンドユーザー、顧客、そして社員をターゲットユーザーとしてモデリング。彼らの主要なニーズに基づき、サイト内ジャーニーとコンバージョンポイントを特定。コンテンツストラクチャーの見直しと提供する情報の最適化を優先的に考慮してデザインに反映しました。

Brand SiteRecruit Site
TOKYO OFFICE
Maruyama-cho 23-2, Arethusa Shibuya
Shibuya-ku, Tokyo 150-0044, Japan.
KYOTO OFFICE
Yanagihachiman-cho 65, Kyoto Asahi bldg. 10F
Oike-sagaru, Yanagibanba-tori, Nakagyo-ku Kyoto-shi, Kyoto 604-8101, Japan